Promocje
plecak turystyczny hi-tec felix 25l
plecak turystyczny hi-tec felix 25l
109,90 zł 97,90 zł
plecak turystyczny hi-tec aruba 30
plecak turystyczny hi-tec aruba 30
159,90 zł 143,90 zł
szt.
plecak turystyczny hi-tec aruba 35
plecak turystyczny hi-tec aruba 35
159,90 zł 149,90 zł
kask na rower radvik skjorde czarny hb3-9
kask na rower radvik skjorde czarny hb3-9
99,90 zł 89,90 zł
Produkt dnia

Ćwiczenia na świeżym powietrzu – jak zachować aktywność fizyczną w pandemii?

0
Ćwiczenia na świeżym powietrzu – jak zachować aktywność fizyczną w pandemii?

Praca zdalna, konieczność izolowania się od innych oraz zamknięcie siłowni, klubów fitness i pozostałych obiektów sportowych mają negatywny wpływ na stan zdrowia oraz samopoczucie[2]. Braku ruchu nic nie zastąpi, a skutki takiej sytuacji mogą być odczuwane przez długi czas.

 

Co ćwiczyć podczas pandemii?

W obecnej sytuacji epidemiologicznej rezygnowanie z ćwiczeń nie jest konieczne, ani nawet wskazane. Regularna aktywność fizyczna to najlepszy sposób na to, żeby utrzymać odporność na właściwym poziomie, a tym samym uniknąć zachorowania.

Obecnie z powodzeniem możesz wykonywać ogólnorozwojowe ćwiczenia, takie jak bieganie, jazda na rowerze, nordic walking, jazda na rolkach lub trening na tzw. "zielonej siłowni". Taka aktywność:

  • pobudzi wszystkie mięśnie do działania,
  • zwiększy mobilność stawów,
  • poprawi wydolność organizmu,
  • wzmocni układ immunologiczny.

Wystarczy już 40 minut ruchu co najmniej trzy razy w tygodniu, aby zapewnić sobie ochronę np. przed rozwojem chorób układu krążenia[3].

Pamiętaj, że aktywność fizyczna w trakcie pandemii powinna być utrzymana na niskim lub średnim stopniu intensywności. Dzięki temu ćwiczenia nie obciążą nadmiernie organizmu, a jednocześnie pomogą utrzymać prawidłową sylwetkę i dobre samopoczucie. Już po kilku treningach zauważysz poprawę kondycji, co z pewnością zwiększy Twoją motywację!

Jednak nawet podczas treningu nie możesz zapominać o środkach ochrony osobistej. Z obowiązku noszenia maseczki są osoby, które uprawiają aktywność fizyczną w lesie lub na terenie zieleńca, ogrodu botanicznego, rodzinnego ogródka działkowego lub plaży.

 

aktywność fizyczna na powietrzu

 

Jakie akcesoria wybrać do ćwiczeń na świeżym powietrzu?

Niezależnie od tego, jaką aktywność fizyczną wybrałeś, musisz odpowiednio się przygotować. Warto sięgnąć po funkcjonalną odzież, a zwłaszcza obuwie sportowe, które zapewni komfortowe warunki do uprawiania sportu, jak i ochronę przed urazami oraz kontuzjami. Legginsy, koszulki, bluzy i inne ubrania, które znajdziesz w asortymencie Sport Connection, zapewnią Ci wygodę nawet podczas intensywnych treningów. O bezpieczeństwo podczas ćwiczeń należy dbać niezależnie od sytuacji epidemiologicznej, jednak w okresie pandemii jest to szczególnie ważne. Obecnie dostęp do specjalistów jest nieco utrudniony, przez co powrót do zdrowia może się wydłużyć.

Do uprawiania sportów na świeżym powietrzu przydadzą Ci się także takie akcesoria jak:

  • kubek termiczny – docenisz go zwłaszcza podczas długich wycieczek po okolicy. Naczynie utrzyma temperaturę napoju bez względu na warunki atmosferyczne, dzięki czemu będziesz mógł się delektować ciepłą kawą nawet po kilku godzinach. Możesz po niego sięgnąć także latem. Napój w kubku termicznym będzie przyjemnie zimny przez cały czas,
  • saszetka sportowa – niezależnie od tego, czy planujesz krótką aktywność, czy długi trening, musisz mieć przy sobie telefon, np. na wypadek kontuzji lub zasłabnięcia. Aby nic nie ograniczało Twojej mobilności, zadbaj o funkcjonalną saszetkę, w której zmieścisz także klucze i artykuły higieniczne.

Jeśli zaplanowałeś trening kolarski lub przejażdżkę na rolkach, nie zapomnij również o odpowiednim zabezpieczeniu głowy. Wysokiej klasy kask z otworami wentylacyjnymi, o solidnej i lekkiej konstrukcji zapewni Ci właściwą ochronę przed uszkodzeniami ciała. Dzięki temu podczas kolizji nie doznasz poważnych urazów i szybciej wrócisz do zdrowia.

 

O czym pamiętać podczas ćwiczeń w trakcie pandemii?

Wiele osób, które wracają do aktywności fizycznej po pewnym czasie, przecenia swoje możliwości i trenuje zbyt intensywnie. W taki sposób łatwo doprowadzić do zespołu przetrenowania, czyli stanu, który objawia się obniżeniem zdolności wysiłkowych, nadmiernym pobudzeniem, a także mniejszą odpornością na infekcje. Dlatego pamiętaj nie tylko o regularnych ćwiczeniach, ale także odpoczynku[4].

 

Dbaj o aktywność fizyczną bez względu na okoliczności. Dostosuj rodzaj ćwiczeń do swoich możliwości fizycznych i ciesz się sprawnym ciałem oraz dobrym zdrowiem nawet w czasie pandemii.

 

 

 

 

[1] http://scholar.googleusercontent.com/scholar?q=cache:9xAFTGwPAgkJ:scholar.google.com/+brak+aktywno%C5%9Bci+fizycznej+konsekwencje&hl=pl&as_sdt=0,5&as_vis=1

[2] https://www.gov.pl/web/koronawirus/10-rad-dla-wszystkich-jak-chronic-zdrowie-psychiczne-podczas-epidemii

[3] https://www.mp.pl/pacjent/dieta/sport/75837,aktywnosc-fizyczna-uosob-zdrowych

[4] http://www.ptms.org.pl/file/e433f2b8-9d5e-4E5a-8798-349b1c435425.html

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl